Mergi la conţinutul principal

LEMAITRE

4-6 Septembrie

Palatul Mogosoaia

Istoria duo-ului norvegian Lemaitre a început în 2010 la Oslo, când Ketil Jansen și Ulrik Denizou Lund au decis să transpună în realitate abordarea free-form, inventivă și total contagioasă asupra muzicii. Cei doi s-au cunoscut în adolescență, la o petrecere în Oslo, unde au început să discute despre pasiunile lor muzicale. De atunci, au rămas nedespărțiți, întâlnindu-se și schimbând păreri despre muzică chiar și 14 ore pe zi.

Însăși numele proiectului are o semnificație importantă, duo-ul fiind botezat după Georges Lemaître, preot de origine belgiană care a propus teoria Big Bang-ului și a dezvoltat ceea ce acum este cunoscut sub numele de Legea lui Hubble. Acest amănunt explică multe dintre detaliile muzicale prin care duo-ul s-a făcut remarcat, inclusiv titlurile pe care le poartă unele dintre creații.

Lemaitre au debutat cu succes, chiar cea de-a doua piesă pe care au lansat-o, „The Friendly Sound”, urcând peste noapte pe locul 1 pe Hype Machine. Însă, duo-ul a ajuns în atenția publică mai ales datorită seriei de EP-uri cunoscute ca „the Relativity Series” („Relativity 1”, „Relativity 2”, „Relativity 3” și „Relativity By Nite”), care au fost întâmpinate cu entuziasm de critica de specialitate și le-au adus primele locuri în topurile internaționale, indiferent de continent. Spre exemplu, „Relativity 2” a ajuns pe locul 4 la nivel mondial în categoria „Pop” a iTunes.

În 2016, grupul a impresionat critica de specialitate cu „1749” și „Afterglow”, două EP-uri care poartă ascultătorul printr-o călătorie care trece printr-o mulțime de stiluri muzicale, de la electro-swing și până la nu-disco sau future bass. Succesul a continuat cu piesa „Closer”, care a fost aleasă de Google pentru una dintre reclamele sale și de brand-ul Bose. Iar melodia „We Got U” a fost inclusă ca ilustrație pentru trailer-ul de promovare a aplicației mobile a FIFA 2017, în timp ce „Higher” a ajuns într-una dintre reclamele Apple Watch.